Sunnuntai 14.12.2003
Siltanosturin ohjaamo on siis mekaanisesti paikoillaan ja sähköistys on se työvaihe, johon nyt panostetaan. Tässä ei miesten määrä ole oleellista, sillä paikat ovat ahtaat, eikä työkohteeseen sovi kahta miestä enempää kerrallaan. Onneksi on lauhaa, vain pari astetta pakkasta, aivan kuin tätä työmaata varten tilattuna, joten asentajien ei tarvitse olla jatkuvasti sormiaan lämmittelemässä. tällaisessa työkohteessa ei välttämättä asennusten vuoroon laittaminenkaan anna täyttä hyötyä resursseista, sillä vuioronvaihdossa jää aina jokin asia kertomatta seuraavaksi vuoroon tulevalle ja sitten on sekaannuksen mahdollisuus suurempi. Jos suinkin on mahdollista, pitää saada tehtyä samalla porukalla, vaikka pitempää päivää, niin työt hoituvat jouhevasti eteenpäin.
Päästiin jo testaamaankin asennuksia ja todettiin magneettirajojen toiminnassa ongelmia, joten vielä on tällaistakin virittämistä jäljellä. En epäile hetkeäkään, etteikö tämä saada toiminaan.
Mekaniikkaan tehtiin pieni muutos, ohjaamon katolla olevaa suojakaidetta muutettiin sen verran, ettei se aiheuta ongelmia sitten käytön aikana.
Tämä päivä meni asennusten kannalta hyvin ja huomenna pitäisi asennuksen olla siinä vaiheessa, että päästään testaamaan ja koulutuksia suoritamaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti