Torstai 13.11.2003 ja perjantai 14.11.2003
Lähdettiin aamulla sähköpuolen työnjohtajan kanssa Konecranes:lle toimitusvalvontamatkalle, tarkoituksena oli todeta laiteasennusten tila toimittajalla ja tutustuminen Hämeenlinnan tehtaan toimintaan. Aamukoneella siis Helsinki-Vantaalle ja siitä sitten taksilla Hyvinkäälle.
Tultiin vanhoille tutuille maisemille, olin ennen Tekua täällä Kone Oy.n ammattikoulussa nosturiasentajakurssilla, mutta selkä alkoi vihoittelemaann siihen malliin, että päätin pyrkiä Tekuun ja vähän erilaiseen ammattiin. Paljon tuli muistoja mieleen astellessani portista sisään, nyt olin kuitenkin vieraana ja tarkastamassa heidän aikaansaannoksiaan, en rehkimässä asennusten kimpussa. Ohjaamo oli siinä pisteessä valmistuksessa, kuin oli raportissakin mainittu, joten otimme tuntumaa ohjaamon istuimeen ja hallintalaitteisiin, jotka olivat jo asennettu pääosin paikoilleen, kyllä kuskien kelpaa huristella katonrajassa tällä ohjaamolla. Puhuttiin vielä asennussuunnitelmasta, mutta todettiin, että pysytellään alkuperäisessä suunnitelmassa, jolloin aikaisempi asennusten järjestely ei mene hukkaan ja kun muutoksella ei olisi tullut firmalle rahallista hyötyä, niin näillä mennään. Illalla käytiin katsomassa Hämeenlinnassa HPK:n peli ja siellä oli muutakin Konecranes:n vierasporukkaa, sekä heidän Etelä- Amerikan koulutuksessa olevaa asennusporukkaa. Iltaohjelma oli tässä ja hyvä niin, sillä huomenna on vielä käynti Hämeenlinnan nostintehtaassa.
Perjantai 14.11.2003
Aamulla pirteänä hotellin aamupalalle ja kierrrokselle, onneksi ikä on opettanut, ettei kannata törpötellä työreissuilla, sillä olisi aika vaikeaa olla heti aamusta terävänä riehakkaan illan jälkeen.
Katseltiin tuotanto- osastot läpi isäntien johdatuksella ja kyseltiin mielenkiinnosta tuotantoon liittyviä asioita. Tämän jälkeen tilattiin taksi ja lentokentälle odottamaan Kajaanin konetta ja iltapäivällä oltiin kotona. Töihin ei enää tänään menty, sillä peliaikaa olisi ollut virallisesti jäljellä puolitoista tuntia ja toisekseen työnantaja ei maksa korvausta matkustamisesta omalla ajalla, niin näin porukassa päätettiin toimittavan.
Maanantaina sitten töihin tämän nosturin ohjaamon kannalta huolettomina, niin sähköistyksen, kuin mekaniikankin kannalta. Nämä valvontareissut ovat todella tarpeellisisa ja tämän jälkeen pystyy suunnittelemaan asennukset paikan päälle ja sopia asennuksiin liittyvät yksityiskohdat lopullisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti