Perjantai 02.01.2004
Tänään kerkesin taas vähän tekemään ostajan hommia, mutta vain kiireelliset hankinnat ja laskut käsittelin.
Seuraavaksi jälkikäsittelyyn paketoinnin päätyvastetyömaalle, työt olivat käynnissä sinne saapuessani ja laitteen lopullinen kiinnityshitsaus oli käynnissä. hydrauliikka saatiin kytkettyä ja sitten laitteen suojaus tehtiin ja testailtiin vasteen toimintaa lihasvoimalla, oikeaa testausta hydrauliikalla ei päästy tekemään, sillä paketoinnissa oli vielä meneillään muissa kohteissa huoltotöitä ja muutostöitä joilla paketointivarsien säätö saadaan helpommin ja nopeammin suoritettua. Lokeroilla työt jatkuu myös siitä mihin jäätiin keskiviikkona. Tämä päätyvastehomma saatiin hyvissä ajoin valmiiksi.
Siltanosturin kuormaelimen ongelma on talvella se, että liukas sahatavara ei pysy kyydissä, vaan luistaa päällimmäiset kappaleet kyydistä, riippuen tietysti nosturikuskin ammattitaidosta, mutta ongelma kuitenkin. Mietin kuormauselintä katsellen, kuinka toisin ratkaista tuon, perkele, asennetaan kuormauselimen yläosasta raskaat ketjut roikkumaan U:n muodoon ja kun kuormauselin on täynnä tavaraa, painavat nämä roikkuvat ketjut päällimmäisiä sahatavarakappaleita, eivätkä nämä pääse liukumaan pois kyydistä. Soitin Veetulle, että tarvitsen nopeasti pari kaveria nosturille ja lähdin etsimään "vähän käytettyä" sahalinjan piikkiketjua varastosta. Löysin ketjun ja siinä samassa asentajatkin tulivat luokseni, lähdettiin sitten poikien kanssa nosturille ja kerroin lyhyesti ongelman ja keksimäni ratkaisun. Asentajat alkoivat heti tekemään ketjulle kiinnikkeitä korjaamolla ja hakivat ketjut varastosta, seuraavaksi roudasivat asennustarvikkeet työkohteeseen ja hommasivat sinne vielä henkilönostimen. Sovittiin, että asennustyö alkaa varsinaisesti huomenna ja tänään valmistellaan kaikki valmiiksi ja tuotannon väli sitten iltavuoron aikana siivoaa työkohteen niin hyvin, että turvallinen tulenkäyttö on mahdollista. Sovin siivouksen tuotannon mestarin kanssa ja samalla sovittiin huomisesta palovartioinnista, johon nosturin kuljettajat joutavat, kun heidän työkoneensa on muutosten kourissa. Odotan tämän muutoksen toimivan, kuin junan vessan, sen verran yksinkertainen idea on ja monesti toimivimmat ideat ovat yksinkertaisia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti