Tänään olikin työntäyteinen päivä, tuurasin taas Juhan, joka lähti sähköpuolen työnjohtajan kanssa messuille ja sitten osataja oli kuntoutuksessa ja tuurasin hänetkin, eli täänään pitäisi tehdä kolmen miehen työt. Vaikka näitä tuurauksia on, niin ei niistä mitään eri korvausta rahallisesti saa, eikä kaikkia töitä kerkiä tekemään kuitenkaan, joku kärsii aina.
Kävin aamulla jakamassa nopeasti työt, Ahti kasasi käytöstä poistettuja hydrauliikka ja pneumatiikkakomponentteja ammatti- instituutin koulutuskäyttöön, Reijo jatkoi sahansyötön kuljetinketjun kasaamista ja sahan lauta-aihion särmäyslinjan keskityslaitteiden kunnostamista.
Aamutyönjaon jälkeen kiireesti kasasin esitysmateriaalin siihen mennessä, kun ammatti- instituutin oppilaat ja opettaja tulivat klo 08.30 tutustumiskäynnille. Vieraat tulivat sovittuun aikaan ja pidin heille neuvottelutilassa esitelmän Kajaanin sahan toiminnasta ja saatiin väähän keskustelua aikaiseksi näiden instrumenttiasennusoppilaiden kanssa, tämä tilaisuus loppui sitten jatkettiin sahakierrokselle, jotta oppilaat näkisivät millaista on työskentely nykyisin sahaympäristössä, kierros päättyi klo 10.50 ja kiitin vieraita mielenkiinnosta ja hyvästeltyäni heidät, menin tekemään selvää eväsleivistäni.
Tämän jälkeen Masa tuli luokseni ja suunniteltiin, kuinka nosturihallin seinät korjataan, uudet lasikuituiset seinälevyt eivät ole parhaat mahdolliset väliseiniin, joten muutama vanha levy otettiin varastosta ja asennutin ne väliseiniin ja sitten ulkoseiniin nuita lasikuituisia levyjä. Tarkoituksena oli, ettei mahdollisen tulipalon yhteydessä sisätiloissa olisi lasikuiturakenteita, vaan sen rakenteena olisi palamaton levy. tästä olisi ollut varmaan vakuutusyhtiökin samaa mieltä kanssani. Masa jatkoi tällä tavalla eteenpäin tekemistään.
Nyt pääsin välillä omiinkin töihini, tarjouspyynnön väsääminen jälkikäsittelyn keskusvoitelu ohjaus- ja pumppuyksikön hankkímisesta, sain aineiston kasattua ja halusin vielä varmistaa ennenkuin lähetän tarjouspyynnön ulos, että antaako sahan johtaja hyväksynnän tälle hankinnalle, vastausta en saanut tänään, mutta jospa se tulee lähipäivinä. Sain tarjouksen HSK:lta särmäkuljettimen lauta-aihioiden keskitysmekaniikasta, en tutkinut sitä tämän tarkemmin, odotan kunhan nämä tuuraukset ovat ohi ja on paremmin aikaa tähän.
Vielä päivän loppukiriksi olin Ahdin kaverina kuorikuljetinputken jakoventtiilin ohjauksen hydrauliikkaventtiilin vaihdossa, tämä oli taukohomma ja halusin varmistua, että työ onnistuu ja olin mukana testauksessa. Tämä saatiin kuntoon ja sahaus pääsi alkamaan iltavuorossa normaalisti, kiitokset tästä Ahdille.
Oli tänään taas päivä, kyllä jäi töitä rästiin, mutta tärkeintä oli ptää tuotanto käynnissä omasta puolesta, eikä tarvii sitten ensi tiistaina selitellä miksi korjaus venyi yli tauon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti